Ambitie met activiteiten
Economische promotie
We zijn trots op onze stad en positioneren Hilversum als aantrekkelijke plek voor bewoners, bezoekers, bedrijven en (internationaal) talent. Een sterke identiteit verstevigt de economische positie en de aantrekkingskracht van Hilversum. We hebben aandacht voor de verschillende profielen van de deelgebieden. Hilversum Marketing en strategisch accountmanagement hebben hierin een sleutelpositie. |
---|
Activiteiten - behaalde resultaten
● | Ondersteunen van Hilversum Marketing bij het versterken van de positionering van Hilversum voor ondernemers. | ||
---|---|---|---|
● | Inzetten van strategisch accountmanagement voor de profilering van onze stad als aantrekkelijke vestigingslocatie. | ||
---|---|---|---|
● | Ondersteunen van evenementen passend bij de Mediastad, zoals de Dutch Media Week en de Top2000. | ||
---|---|---|---|
● | Samenwerken met belanghebbenden om organisaties te interesseren voor Hilversum als locatie voor zakelijke evenementen. | ||
---|---|---|---|
Toelichting
Na de corona periode was het afgelopen jaar eindelijk weer mogelijk om live doorgang te geven aan evenementen zoals de Dutch Media Week en de Top2000.
Afgelopen jaar was voor veel ondernemers in Hilversum nog een moeilijke periode. Naast de nasleep van corona, zorgde de hoge inflatie en de energiecrisis voor een hoge druk op de economie. Omdat een bruisende binnenstad en een divers aanbod aan winkels van groot belang is voor een levendige stad hebben we afgelopen jaar samen met Hilversum Marketing de campagne ‘Shop Lokaal’ een nieuwe impuls gegeven. Hiermee hebben we Hilversummers en bezoekers uit de regio gestimuleerd om te winkelen in Hilversum om zo de lokale ondernemers te steunen.
Financiële analyse
Bedragen x € 1.000 | |||
Lasten | Baten | Saldo | |
Begroting na wijziging | 709 | -1 | 709 |
Realisatie | 690 | -3 | 687 |
Verschil (realisatie t.o.v. gewijzigde begroting) | -19 | -2 | -22 |
De economische promotie is uitgevoerd binnen de gestelde financiële kaders.